I'm going for holiday ~

Daisypath Vacation tickers

25.3.09

P-Jot junior.....

CONGRATS P-Jot & Jiman for ur newborn baby girl....

hari aku amatlah gembira sbb bestfriend@P-Jot dah pn selamat melahirkn baby girl 24 March 2009 jam 9.30 am....berat baby nie 3.36 kg...besar kan...padahal mamanya kecik ajer.... aku plak yg t'over xcited bla dia msg kata dah slamt bsalin..yerr lah cam lwat jerr dri duedate sbnarnya....mau x risau...tapi namanya msih samar2 agie...

tapi dalam gmbira2 tue aku sdh juga sbb xdapt gie malawt dia sbb sbuk sgt dgn assment, projek n test...
huhuhuhu boleh bikin pecah kelapa gue nie.....jd priority mstilah t'ltak pd study aku.. yg ptg dia dah slamat lahirkan baby n sehat2 selalu....so sorry lah yerr jot...xper nanti dah balik BP roger2 laa bleh aku gie mlawat ko yerrr....macam lah minah nie nak baca...

p/s :- aku nk smbg study utk test plak nie...korg suma doakan aku yerr utk test traffic malam esok...huhu takut nie...

22.3.09

civil eng student....

pic nie diambil masa ktorg wat projek highway n lab....huhuhu....mencabarkan bidang civil nie.... kena keja tgh panas....tgh jalan...n mcam2 agie....masa aku wat lab tue kan, aku nyaris2 dilanggar treller...xnampak plak treller tue kuar dri simpang...sib baik bebudak nie jerit2 kat aku...kalau x....huhuhuhu ntah ada ntah tidak aku kat dunia nie....memang tragik n ngeri laa...sbnarnya ktog kena letak kon klu wat keje tue...tapi masa wat lab kon x disediakan...terpaksa lah amik rsiko wat keja tue...aper2 pon thanks utk kawan2 ( keyn, epul, joe, syahri) yg dah menyelamatkan aku...cyang sgt kat korg suma....heheheheh....suma okay.....

nie plak pic-pic ceria ktorg suma masa wat lab alam sekitar....sekali pandang macam doktor @ saintis daaaaa....ini lagi satu bdang mencabar dalam civil engineering...apa yang mencabar adalah ktorg tpaksa rela mengkaji bakteria yg ada dalam air kumbahan...busuknya hanya Allah jerr yg tahu...ader bebudak nie smpai termuntah2 masuk kelas....masuk lab nie suma wajib pakai lab coat n glove...memang tdedah gle lah pd bkteria dan jugak asid....sebab ada 1 topic tue ktorg kna gna asid utk buat cmpuran...dalam bab2 adik nie ktorg serahkan pd budak laki...takut la ktorg yg kiut miut nie tercedera kerr aper masa hander asid tue...kiut kerr....?...

tp bab yg paling menarik ialah msa bgmbar...biasa laa ktorg akan mengisi waktu2 menanti ujikaji siap tu dgn aktvt bgmabo..macam2 pose ader....heheheheh korg suma tgk lah sndiri...ini bru dua bidang...ader lgi cabang2 lain yg boleh dikatakan mencabar lah jugak....nanti2 aku cter agie ekkk.......

Driving School....

okay.....
entry kali nie aku nak cte ckit pgalaman aku memandu buat ptama kalinya.....
untuk informasi suma aku la nie tgh dok blajar memandu....biasa lah dah tua2 cam nie bru nak sdr kpntgn lesn memandu...pndek kata dah letih kena bebel n mak...ayah...kakak...akhirnya aku bulatkan tekad amik gak....huhuhu...dalam ati berdebar2 nie....sblum nie pon dah amik tpi sparuh jalan sbb xconfident...pelik kan..suma bnda aku blh confident tp msuk bab driving aku memang xlih..aku pon xpaham napa...

nak dijadikan cte 1st time pgang stering nie peluh berderau2...menggelabah gila aku...tapi aku blh la kwal dgn bgayanya n instructor tu pon kata aku nie pandai kawal stereng...yer kerr?huhuhu...terbangga sat.... makin lama makin naik syeikh plak aku...makin laju plak aku bawak...ala- ala formula 1 gitu heheheh....tapi dalam pandai2 tue ada gak lah kejadian aneh seperti tersengguk2...n yg paling memalukan aku ternaik atas divider pada saat2 akhir...gila malu suma org tgkk...heheheheh....apa yg psti tue la kenangan ptama kli aku memandu..

L dah lepas...la nie pon start blajar utk P plak....n tadi for the 1st time aku drive on road...heheheh.... menggelabah jugak lah sbb keta banyak sesangt kt PT RAJA nie ...so far okay, xdak lg kejadian yg memalukan...stakat mati2 enjin...tersengguk2 tue biasa lahh bgi beginer cam aku nie...hehehehh.....doakan aku berjaya dgn cemerlang yerrr kgkawan....

gmbar sekadar hiasan



5.3.09

ketandusan idea

aku pon x pasti kenapa aku nie asyik2 dok letak entry2 yg agak memberi kesedaran n buat renungan bersama kita suma...mungkin jugak kerana ketandusan idea yg melanda dri aku atau pon sebab terlalu banyak email2 pending yang bru aku berpeluang nak baca....kesibukan yg terramat snagt nie membuatkan aku bertambah kering idea2 yang nak dipikirkan utk entry blog aku...dr didbiar bersawang gitu jerrr, lg bagus aku letak apa yg ada kan..huhuhuhu.....

Iman 20 sen

Beberapa tahun dahulu, ada seorang Imam yang berasal dari Thailand telah dipanggil ke Malaysia untuk menjadi Imam tetap di sebuah masjid di Malaysia. Telah menjadi kebiasaan Imam tersebut selalu menaiki bas untuk
pergi ke masjid.

Pada suatu hari, selepas Imam tersebut membayar tambang dan duduk di dalam bas, dia tersedar yang pemandu bas tersebut telah memulangkan wang baki yang lebih daripada yang sepatutnya sebanyak 20 sen..

Sepanjang perjalanan Imam tersebut memikirkan tentang wang 20 sen tersebut. "Perlukah aku memulangkan 20 sen ni?", Imam tersebut bertanya kepada dirinya. "Ah... syarikat bas ni dah kaya... setakat 20 sen ni.. nak beli tosei pun tak cukup", kata Imam tersebut.

Apabila tiba di hadapan masjid, Imam tersebut menekan loceng dan bas tersebut pun berhenti. Ketika Imam tersebut ingin turun sahaja daripada bas, tiba-tiba seakan-akan dirinya secara automatik berhenti dan berpaling ke arah pemandu bas tersebut sambil memulangkan wang 20 sen tersebut. "Tadi kamu beri saya wang baki terlebih 20 sen", kata Imam tersebut kepada pemandu bas tersebut.

"Owh... terima kasih! Kenapa awak pulangkan 20 sen ni.. kan sedikit je nilainya", pemandu bas tersebut berkata. Imam tersebut menjawab, "Wang tersebut bukan milik saya, sebagai seorang muslim saya wajib berlaku
jujur".

Pemandu bas tersebut tersenyum, dan berkata, "Sebenarnya saya sengaja memberi wang baki yang lebih sebanyak 20 sen ni, saya nak uji kejujuran kamu wahai Imam. Saya sudah berkali-kali berfikir untuk memeluk Islam".

Imam tersebut turun dari bas dan seluruh jasadnya menggigil dan kesejukan. Imam tersebut berdoa sambil menadah tangan, "Astaghfirullah! !!, Ampunkan daku Ya Allah.... Aku hampir-hampir menjual harga sebuah Iman dengan 20 sen!!!.


Sahabat-sahabatku sekalian... Apa yang anda dapat daripada peristiwa di atas? Ingatlah.. kita mungkin tidak melihat dan tahu kesan tindakan kita terhadap orang lain. Kadang-kadang manusia akan menganggap kita sebagai
tingkap untuk melihat ke dalam dunia Islam... Sesungguhnya pada diri Rasulullah s.a.w. itu terdapat contoh teladan yang baik.

2.3.09

tersentuh hati

Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia...

Dia bertanya kepada Tuhan : " Para malaikat disini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya kedunia, tetapi bagaimana cara saya hidup disana; saya begitu kecil dan lemah ?"
Dan Tuhan menjawab: "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu ."

Bayi bertanya lagi: "Tetapi disini; didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa...Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."

"Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia"

"Dan bagaimana bisa saya mengerti disaat orang-orang berbicara kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka ?"

"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara berbicara."

"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu ?"

" Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"

"Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya ?"

"Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam jiwanya"

"Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"

"Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu"
Disaat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari Bumi dapat terdengar, dan sang bayi bertanya perlahan :


"Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut ?"

"Kamu akan memanggil malaikatmu itu: " IBU "

Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa..... Dialah sesatunya harta yang tiada galang gantinya dunia akhirat.... Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak yang sedang membesar...sesungguhnya Syurga itu dibawah telapak kakimu...

Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :

"Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan, Lidahmu basah denganberzikir kepada Penciptamu, Hatimu takut dan gementar kepada kehebatanRabbmu, ..dan dosa-dosa yang silam di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu."

Bina Peribadi Waktu Makan

Pakar motivasi bebas Ustaz Sobri Abd. Rani menyarankan agar ibu bapa menjadikan waktu makan sekeluarga sebagai waktu untuk membetulkan kehidupan atau membina peribadi anak-anak. Kerana waktu makan adalah program bersahaja yang besar impaknya dalam hidup. Antara didikan yang boleh diterapkan kepada anak-anak pada waktu makan:

Tunggu orang yang paling tua
"Kalau ada ayah, suapan pertama hendaklah dimulakan oleh ayah. Kalau tidak ada ayah, emak dulu. Rahsia di sebaliknya, bila dikekalkan begitu selama tiga bulan, akan tumbuh di hati anak rasa hormat kepada yang lebih tua walaupun di luar pandangan kita. Jadi kalau kita hendak tahu macam mana anak kita di luar pandangan kita, tengok waktu makan."

Baca bismalah dan guna tangan kanan
"Anak kita tidak akan sanggup untuk memasukkan makanan ke mulut atau memegang sesuatu yang bukan haknya. Yang biasa dia ambil masuk ke mulut dengan nama Allah dan biasa memegang yang halal dengan tangan kanan. Melalui amalan yang mudah ini, roh kita dimonitor oleh syariat. Amalan ini tak perlu pada tenaga dan wang ringgit yang banyak tapi perlu pada kesabaran dan istiqamah."

Ambil lauk terdekat dulu
"Bagi cubitan lauk yang pertama, ambil yang paling dekat. Kenapa? Melatih sabar. Kali kedua jika hendak ambil yang jauh tak mengapa, itu dikira usaha ikhtiar untuk dapat yang lebih baik. Ia mempengaruhi corak kehidupan dan corak kita bekerja. "Kalau ayah atau ibu hendak membina sifat penyayang, ambil lauk yang pertama letak di pinggan anak. Memang anak akan rasa lain. Kalau dia tak mahu lauk itu tak mengapa tapi kita memberi tu yang mustahak. Kalau kita buat macam itu, dia juga akan jadi macam itu pada orang lain. Kita sudah bina masyarakat penyayang di dalam rumah kita. Malah untuk latih anak cinta pada saudaranya yang lain, itulah waktunya."

Kawal suapan
"Bila ambil makanan untuk suap ke mulut, jangan diangkat suapan seterusnya selagi di dalam mulut itu belum ditelan. Sesudah ditelan, baru angkat suapan seterusnya masuk ke mulut. Untuk apa? Melatih jangan tamak dan bersifat qanaah ? mencukupi apa yang ada. Atau lebih tepat, melatih syukur terhadap apa yang Allah kurniakan."


Ustaz Sobri berkata, "Perkara ini kalau dilatih betul-betul, ia akan menumbuhkan sifat-sifat mulia di dalam diri. Sebab makan adalah perkara yang kita benar-benar buat dengan hati, sebab itu ia mempengaruhi roh."

Rahsia Disebalik Nama

Pemilihan huruf pertama pada nama juga adalah penting. Berikut sebagai sedikit panduan.

A Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

B Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya. Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya, sangat mudah tersinggung.

C Ramah dan pandai berbicara. Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.

D Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.

E Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.

F Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala. Mereka juga sukar memaafkan. Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.

G Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.

H Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.

I Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.

J Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.

K Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia sendiri.

L Ramah dan pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya, tidak menepati masa.

M Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.

N Baik hati dan rapi dalam berpakaian.. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.

O Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.

P Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kretif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain.. Agak pendendam dan boros.

Q Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.

R Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.

S Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji. Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.

T Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.

U Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.

V Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai meyesuiakan diri. Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.

W Ramah dan mudah simpati. Sikapnya amat menawan. Punya toleransi yang tinggi dan ringan tangan. Keras kepala dan sukar diatur, tetapi hatinya boleh dilembutkan dengan kesabaran dan kelembutan.

X Budi pekertinya halus. Suka melakukan pekerjaan sosial. Mudah tersinggung dan tidak akan berbaik dengan mereka yang menyinggungnya.

Y Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.

Z Pandai berjenaka dan menyesuaikan diri dalam pergaulan. Suka disapa terlebih dulu dan gemar menonjolkan diri.


mungkin boleh dijadikan panduan tapi bukan percaya 100% okay....tapi apa yg diperkatakan ttng nama aku tue agak mengena laaa juga skit2 tue...yg selebihnya bukan hak aku utk menilai kan...heheheheh.......

6.2.09

kucin oh kucin

actually nie pic kucing classmate aku...nama nya aku lpa plak nak tanya...tp sgt bergaya kan...siap pandai berposing depan camera agie...aku rasa kucing nie pon terkena ketulahan tuan dia lah sebab dia tuan dia pon sgt suka bergaya depan camera...huhuhuhu...kucing borek tuannya rintikk....boleh kerr gunakan perumpamaan itu...? dia kata mak dia siap belikan kucing nie baju..dasat betul tapi syg sebab dia x snap pic plak masa kucing nie berbaju...huhuhu...apa yg pasti cute sgt aksi2 kucing nie...aheheheh....

5.2.09

Better than sunblock SPF 100...


aku tertanya2 perlukah wanita nie bersusah payah nak mandi laut dalam keadaan nie.....? sesuai kerr perlakuan dia dengan penampilan dia tue....?marilah kita sama2 renung2 kan nya.....

4.2.09

Sweet memory of Poli PD


ok utk entry kali nie aku nak imbas kembali kenangan2 aku msa study kat POLITEKNIK PORT DICKSON yg mana aku rasa zaman study yg paling aku suka n enjoy sgt...kawan2 pon okay...pensyarah2nya pon cool...n macam2 lah lagi...tapi bukanlah aku xsuka study kat tmpat2 lain cuma yg nie paling special sebab aku dapat kawan yg aku rasa boleh dianggap sebagai kawan suka n duka dalam erti kata lain sahabat sejati.......macam2 benda2 baru yg aku belajar n kat situ jugak lahh aku mula belajar mencintai bidang yg aku ceburi skrang nie...CIVIL ENGINEERING.... sebab dlu masa SPM aku memang benci amat bidang nie...sudahhnya result SPM pon x seberapa jerr...

P-JOT, EMIE, DURA n PETOM.... 4 sekawan yg aku rasa xlengkap kalau xder salah seorang dr ahlinya...ktorang gelarkan dri ktorang sebagai geng terung...kenapa terung...?aku sndri pon xbaper nak pasti dah...yg pastinya ada laa sebab musababnya....masa tue kitorg nie kalau bulih suma benda nak sama...payung sama...baju sama warna....pegi kelas pon rancang nak pakai bju warna apa...pokonyaa suma nak sama..enjoy sangat.....

ktorang nie agak famous lahh dikalangan bebudak yg lain n pensarah jugak...bukan famous sebab apa..sebab trademark yg kitorang bawak n mungkin sebab sumanya mesra alam sangat....ada jeee activity yg kitorang nak wat...yang pelik2 tue lagi laa kan...aku igt 1 pantun yg tercipta semasa sibuk nak kacau sorang budak lelaki nie..

kambing tercekik tertelan sandal...
seluar merah siapa nama....

tgk bukan budak laki yg kacau kitorg...tapi ktorg yg kacau diorang...tapi bukan kacau apa yerr...cuma saja suka2 menyakat org....macam2 laa yg kitorang buat...kitorang nie boleh diibaratkan budak nakal lahh masa tue...sampaikan dalam teksi pon kitong buat mcam2 hal...pakcik teksi pon pgill kitorang SENARIAH aka SENARIO...suka sgt wat lawak n terkekek2 kat dalam teksi....pokoknya kitorg nie memang ceria2 belaka...sebab tue aku suka....tapi study tetap maintain...n ktorang biasanya bersaing sesama sendiri....seronok tau...kalau ssuka suma sama2 suka..kalau sedih..suma turut sama sedih...persahabatan tue lebih kepada nilai persaudaraan yg aku sndri x penah sgka akan jadik cam tue...bersyukur sgat dapat kenal n diorang suma...

walau cemanapon aku tetap suka kawan2 yg lelain....n setiap tmpat study tue memberi aku kenangan yg tersendiri....masing2 ada keistimewaannya.... okay kalau ada masa aku cte kenangan study kt tmpat lain plak...heheheh... daaaaaaaaaaa

29.1.09

aku dan masa lalu ku....

aku dulu kini dan selamanya


hmmm.....kalau korang suma nak tau..pic kat atas tue menggambarkan dri aku sulu n sekarang....ala pic masa zaman kanak2 rebina tue dlu...apa yg pasti korg suma tgk pic kat atas nie, msti mesti ramai yg tertanya2 n ada jugak yg terkejut beruk....yerr lah aku dulu dan sekarang...hehheheh....betapa kurus kedingnya aku masa zaman kanak2 dlu hanya Allah S.W.T jer yg tahu....dah macam budak somalia yg xcukup makan ha ...tapi bila dah remaja membesar dengan sehat n kuatnya bagaikan di pam pam....


aku sndri xsedar bila aku boleh mengembang cam nie...seingt2 aku berat aku masa standard 3-4 dalam lingkungan 20-30 kg jerr...alih2 dah jadik cam belon....pelik lahhh...nak kata aku makan bnyak....xde lah plak...yg pastinya bila aku cukup umur *dah jadi anak dara laa org kata...heheheheh* berat badan aku pon sama naik....huhhhhh mak aku kata perubahan hormon...yerr kerr.....?


sapa2 yg tgk aku skrg nie suma pon selalu pelik...suma nak tanya cemana aku nie boleh jadi cam nie....? kekadang tue aku pon naik segan..marah..malu...geram...n bercampur baur lahh perasaan aku....macam magic plak aku nie....mak aku kata aku dlu smpai org nak pegang pon takut...yerr laaa...kurus sangt....takut patah tgan aku ...la nie pon org takut jugak...takut aku yg patahkan tangan diorang...hehehhehe.....apa2 punnn asalkan aku sehat walafiat udah lerr...mintak2 dihindari dari segala macam penyakit....aminnnnn......

18.1.09

Sebuah Kajian di Pusat Membeli belah

Ini adalah sekadar pemerhatian terhadap perlakuan social yg seling boleh dilihati di pusat2 membeli belah di tanah ayer..

Awek cun + balak hensem
Ini couple rileks sahaja. Tiada menunjukkan public affection yang berlebihan. Orang lain pun senang melihat mereka.

Awek cun + balak tak hensem
Kebanyakan awek yg cun mesti mendapat balak yang tidak hensem. Sila pelhatikan balak itu, ada satu macam muka bangga sebab dia punya amoi cun. Kadang-kadang itu balak mesti pakai spec hitam mau kasik nampak sikit hensem. Boleh diperhatikan juga, itu balak suka buat lawak yg x kelakar mau kasik tambat hati aweknya itu (tapi itu awek jalang ketawa, cuma senyum manis sahaja). Selalunya juga, balak itu mempunyai dompet yang tebal.

Awek tak cun + balak hensem
Kta boleh nampak itu awek mesti pegang kaw-kaw tangan balak dia yang hensem tamau kasik lepas. Aku pun tatau apa hal. Public affection yang terlampau2 juga akan dilakukan oleh itu awek tersebut terhadap balaknya.Boleh diperhatikan jua kadang2 itu balak hensem pun ada sikit segan sama itu awek punya tingkahlaku. Lepas itu aa, kalau ada amoi cun lalu tepi, ini awek tak cun mesti kasik jelingan maut terhadap itu amoi cun. Macam mau makan orang... Inseculity ploblem..

Awek tak cun + balak tak hensem
Ini couple tadak sapa pedulik punya pasal looo..no komen..

Awek cun berpakaian seksi
Akan ramai orang melihat awek ini. Tetapi awek ini tadak kisah sebab besar kemungkinan dia sulah biasa mendapat pandangan seperti itu. Awek seksi ini suka menunjukkan buah-buahan di dada nya, atau pusat nya di khalayak ramai kelana dia tau badan nya ada power.. Seperti juga mcm kta ada kereta cantik ka rumah besar ka jam baru ka mesti kasik orang tengok, so boleh perasaan ada happy. ini awek pun sebegitu jua.

Awek tak cun berpakaian seksi
Hoiyoooo ini manyak keji punya pelempuan. Lu balang talak cantik kasik tutup mahh, jangan bikin olang lain saakit mataa. Ini spesis juga suka menipu dili sendili dengan mengatakan "I wear sexy and I feel good" ataupun "I have the right to wear anything I want"... Sememangnya meleka melasakan bahawa berpakaian seksi boleh menjadikan meleka jadi lagi lawa.. Wa tidak lasa begitu. Huduh akan tetap huduh. Tetapi jikalau huduh & sexy?? Tepuklah lu punya dada tanya selera ada lalu ka? Tatau apa mau cakap lagi woo..


yerr kerrr suma nie.....?aku just kgsikan apa yg member aku email kan...apa2 pon terpulang pada pansangan individu smada nak kategorikan dri sendir dia tkuk yg mana....hmmmmm aku nak yg mana yaa.....???

17.1.09

Sekadar Renungan

Ada sedikit ilmu yg ingin aku kongsi bersama dengan semua?
Rupa2nya tanpa kita sedo, dalam makanan yg kita makan sehari2, kita tak boleh main balun aje? sebab itulah terjadinya penyakit kencing manis, lumpuh, sakit jantung, keracunan makanan dan lain2 penyakit apabila kita telah tua nanti.

Apabila telah mengetahui ilmu ini, tolonglah ajarkan kepada yg lain2nya.Ini pun adalah diet Rasullulah SAW kita juga. Ustaz Abdullah Mahmood kata, Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai jaga pemakanannya sehari2. apa kata kita ikut diet ini. tak payahlah susah2 makan pil untuk kurus? Insyaallah kalau ikut diet Rasullullah ini?. Garenti? takkan sakit perut ataupun keracunan makanan.

Jangan makan SUSU + DAGING
Jangan makan DAGING + IKAN
Jangan makan IKAN + SUSU
Jangan makan AYAM + SUSU
Jangan makan IKAN + TELUR
Jangan makan IKAN + DAUN SALAD
Jangan makan SUSU + CUKA
Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL
JANGAN Makan BUAH SELEPAS MAKAN NASI
Sebaliknya makan BUAH TERLEBIHDAHULU, BARU MAKAN NASI.
TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI
Jangan sesekali TINGGAL MAKAN MALAM
Sesiapa yang tinggal makan malam akan DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.

Nampak memanglah pelik.. tapi, kalau tak percaya... cubalaa...Ianya takdelah dalam jangka masa terdekat nie.... Ianya berkesan bila kita sudah tua nanti.

Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut.Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu. di kuatiri akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana dalam badan ayam mengandungi ion+ manakala dalam ikan mengandungi ion-, jika dalam suapan ayam bercampur dengan ikan maka terjadi tidakkan balas biokimia yang terhasil yang boleh merosakkan usus kita.

melepas kerinduan....

entry kli nie aku nak lepaskan kerinduan aku nak berblogging...macam2 aku nak cita nie...dah hampir 4 minggu aku balik ke kampus n dalm tempoh tue jugak peristiwa yg aku lalui...yg menyedihkan 2nd day blik aku dijangkiti virus demam panas yg tinggi...sedihnyaa...kalau kat umah mak ada nak layan kt cnie kena laaa layan dri sendri..jelesnyaaa kat akak aku....huhuhu

1st skali aku nak cita b'kenaan pc ku yg tetiba wat hal sbb kena jgkitan virus n kena format 2 kali dlm seminggu...xkerr mengharukan tue...org dok sebok2 dengan kelass lahh apa laaa dia nak wat hal plak...2 kali plk tue...xkerrr melayang duit aku...sib baik assignment belum start...klu x, xker naya aku....

xcukup dengan tue plak bila pc dah kembali normal wireless plak wat hal...elok2 dah bulih gna pc xdapat nak connect wireless..lagilah menambah tensi aku n seluruh warga blok B KKTF...kan ke susah nak wat assment ker...nak cari bahan kerr...yer kerrr...?wal hal agenda utmanya adalah sukar nak berblogging n menfriendsterkan dri...heheheheh....

sem nie jugak aku dikejutkan dengan projek yg menimbun2 dan melibatkan kerja2 rumit lg comlicated...cam sama jerrk bunyinya...xcukup dengan tue deadline2 test yg bersusun bulan Feb nie pon menggerunkan aku....1st test yg aku rasa cam terlalu cepat jerrr nak diadakan...dah bersedia ker aku nie....?

wlu cmana pon tetap ada yg positif dimana aku secara extremnya mengumpul buku rujukan utk sem nie...pantang ada buku mesti aku beli xpon aku photostate jerrr...ntah angin apa aku pon xpasti...apa yg pasti aku sem nie gila membeli buku sehingga mencecah RM200 over...kalu sem2 lepas tue ader gak beli tapi mungkin x se-extreme sem nie....apa salahnya kan berhabis duit utk study dr berjoli xtentu hala...tapi kalau xcemerlang jugak memang kecewa aku...huhuhu...

perancangn utk sem nie agak padat memandangkan sem nie sgtlah pendek n kurang sekali cutinya...bab nie memg aku xberkenan sebab aku xdapat nak balik kmpung...huhuhuhu...cuti mid sem pon digbungkan skali n cuti raya cina..memg xbest...dipahamkan jugak cuti sem nie aku kena wat short sem atau hadiri kursus amalan geomatik n terpaksa berkampung kat cnie...lagi lah menmbah kerunsingan aku...
 
template by thecutestblogontheblock.com